Välkomna småttingar!

Inatt hade jag en jobbig natt. Jag märkte på Paris att det var dags för henne att föda när som helst - hon låg PÅ mig hels natten, kröp under mitt täckte, jamade mig i ansiktet och kraffsade bredvid mig i lakanet. Tillslut vaknade jag till av att det var blött i sängen och fattade att hennes vatten hade gått, haha fräsch... Men chockad som jag blev att det var dags för henne så flög jag upp (kl var då 05:30) och visade henne lådan jag gjort iordning. Där la hon sig och fick sammandragningar på en gång. 

Jag tvättade händerna och hämtade en ren handduk, jag visste att sist hon fick sin kull som var på sex stycken kattungar så blev hon så trött i slutet så hon inte orkade tvätta rent dom, och så blev det denna gång också. Så de två sista fick jag dra bort forsterhinnorna på och torka rent detas ansikten så de kunde andas samt gnugga de med handduken så de vaknade till ordentligt. Jag fick även klippa en navelsträng som Paris inte tuggade av och kasta en moderkaka. Tycker inte det är äckligt alls faktiskt! 
Sex stycken kom denna gång också! Alla lever och diar som dom ska, och alla har fina färger! Välkomna till världen små grisar! 

Live från förlossningen haha 😻















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0