I brist på annat

Jag har verkligen inget att blogga om, så jag försökte komma på något bra tips att tipsa om, och det enda som kom upp i huvudet var tips om "bra saker i de dåliga sakerna". 

Jag röker. Det gör jag, och jag har gjort det onödigt länge (5år), och rökning kan ju vara det sämsta man kan hålla på med. Men det finns faktiskt saker jag tänker på med rökningen, som gör det liiiite bättre för kroppen. 

Jag är även kolsyreberoende, vilket fräter på tänderna. Jag hade lite frätskador bakom mina framtänder när jag var hos tandläkaren förra året exempelvis. 

Tips med kolsyra: 
* Jag dricker med sugrör, då silas inte läsken mellan tänderna 

* Jag ersätter aldrig vatten med läsk. Om jag är törstig dricker jag vatten. 


Tips med rökningen
* Jag röker aldrig direkt efter jag vaknat på morgonen. Rökning ökar pulsen, och när man vaknar på morgonen har man vilopuls, vilket är långsammare än vanlig pulsrytm. Om du röker direkt efter du vaknat blir det påfrestningar på kroppen då den går från vilopuls till snabbare puls än vanligt. 

* Jag röker aldrig på tom mage. En liten del av röken kommer ner i magen, vilket kan irritera slemhinnorna i magsäcken om den är tom. 

* Jag röker aldrig mer än jag behöver. I snitt ligger jag på 6-7 cigaretter om dagen. Ibland mindre. 

* Jag röker aldrig enda ner till filtret, inte ens i närheten. Ju fler gånger du drar röken genom cigaretten, desto mer farliga ämnen utsöndras från tobaken innuti. Alltså är cigaretten som mest giftig om du röker enda ner till filtret. Släng den innan! 

* Jag tar alltid ett munbloss på första blosset. Tändare inehåller gas (ta-daa) och när du tänder cigaretten drar du automatiskt med dig gasen. Därför "puffar" jag ut första blosset så inte gasen kommer ner i lungorna. 

*Jag röker inte om jag är sjuk, inte ens fast jag känner att jag skulle kunna röka. När man är sjuk har kroppen fullt upp att ta hand om virus, bakterier osv. Då tycker jag man kan skita i att röka så slipper den ta reda på all annan skit cigaretter medför sig in i kroppen.

* Jag röker L&M klick. Det är cigaretter med lägre nikotin, tobak och kärainnehåll än t.ex. Marlboro.

Sen är ju cigg överlag det dummaste någonsin. Alla rökare säger "jag ska sluta", så jag tänker inte säga det på det viset. Utan jag säger alltid att jag ska sluta när jag blir gravid. Skulle inte finnas i min värld (som längtar sååå mycket efter barn) att röka under eller efter graviditeten. Det ser och är ohyggligt äckligt, hemskt och allmänt olyckat. Usch. 


Stay awesome!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0