Tips till albinos!

 
Jag antar att precis som mig själv finns det flera albinos där ute! Med albinos menar jag de som är jättebleka och har nästan helt omöjligt för sig att bli bruna.
Jag, till exempel, är så himla blek naturligt. Jag kan bli lite brun på magen och armarna. Benen tar det typ ett helt sommarlov för mig att få lite färg på, men sen är lovet slut och då ska man ändå sitta inne så det bruna försvinner haha... Att jag ska bli brun i ansiktet är OMÖJLIGT. Det går helt enkelt inte...
 
MEN jag måste tyvärr tipsa er om att använda solskydd! (Vi FÅR alltså inte bli bruna haha...) Anledningen är att när man är så kallad "albino", blir man oftast röd eller solbränd i ansiktet istället för brun. Man blir oftast röd på kinderna/kindbenen, och här är det JÄTTEVIKTIGT att man använder solskyddsfaktor!
 
Jag har fått min blekhet av min mamma, och när hon var ung var hon ute jättemycket, men använde aldrig solskydd i ansiktet. Där hon blev röd (på kindbenen) fick hon rynkor i tidig ålder. Läkarna sa att det var solskadad hud.
 
SÅÅÅ jag som alltid blir röd på kindbenen när jag är ute i typ 10 minuter i solen, använder alltid solskyddsfaktor just där. Det tipsar jag er om att använda också! Solskadad hud ger rynkor!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0