Att vara kompis med sitt ex

Jag har en liten fråga - tycker ni att det är konstigt att vara kompis med sitt ex?

Jag är en sådan person som inte tycker att någon blir mindre värd bara för att man varit tillsammans. Personen som du har haft kul med (hoppas man) är fortfarande samma person även fast du inte älskar denne längre.

Jag kan säga såhär att jag är kompis med alla mina ex. Och ALLA är inte 25st, utan det är Fredrik, Mattias och Anton. Vi kan umgås på fritiden, festa, prata, skratta, till och med SOVA, utan att något händer, det är precis som om vi aldrig varit tillsammans.

Och nu tillbaka till denna fråga: är ni kompis med era ex? Varför/varför inte? Jag fattar att man kanske inte vill vara vän med någon om den betätt sig som en skitstövel (nu har jag haft turen att fått änglar till pojkvänner) men om man ser bortom det, vad är det som är så konstigt att vara vän med sitt ex?

Många förstår sig inte på mig, att jag borde sluta prata med dom,men VARFÖR DÅ?? Jag har så jävla kul med Anton och Fredrik (Mattias träffar jag inte på så ofta) och jag skulle aldrig kunna"stänga ute" dom och behandla dom annorlunda vara för dom är mina ex. Är det någon som håller med mig? Eller förstår hur jag tänker?


Jag och Anton i somras på Gotland


Kommentarer
Postat av: Emma

Nej för du har alltid haft något där med ex;t. Jag tänkte också som dig tills min pojkvän började skriva extremt mycket med sitt x, och sen valde att gå tillbaka till henne. Ex kan förstöra så mycket i relationer.. Så nej man ska va försökte med de där med x tycker ja, fick lära mig den hårda vägen;)

2012-12-11 @ 16:06:22
URL: http://ekmamral.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0