Hur hemskt är det inte?!

Kommer ni ihåg förut när jag hade julschema och skrev att jag hatade djurplågeri mest av allt?
I lördags var jag och Gloria i djuraffären i stan, och kolla hur dom har djuren!! Jag har inte varit inne där sen jag var liten, då tänkte jag nog inte på hur små burarna egentligen är!?



Kolla här liksom! Kaniner är i stort behov av att röra på sig, hoppa omkring och busa. Vad fan kan dom göra här? Ta ett hopp åt båda hållen?








Samma här?! Jag hade tre tamråttor 2007-2009, och inte fan var dom i en sån här bur? Råttor SKA kunna klättra och ha någonting att gömma sig i, här ligger dom i en hamsterbur med en skål och trycker i hörnet?






Det här är min råttbur jag hade till mina råttor. 
*3 Våningar
*1m bred
*1,30m hög

PLUS att dom fick gå löst i hela huset på dagarna, den här sov dom bara i under nätterna.
Jämför med bilder över...

Kommentarer
Postat av: elinn

härligt, det är fint med mig med :)

vad har du för dig då?

2011-04-04 @ 16:23:53
URL: http://elinnjl.com
Postat av: mimmi

mm jag vet, jag sa till henne en gång för att de inte hade nå vatten eller mat, men då sa hon att de va mitt fel för att jag hade stått och tittat på dem, så hon inte kunde fylla på "/....

2011-04-04 @ 17:59:22
URL: http://mimmipiggthebest.blogg.se/
Postat av: IsabelHåkansson

det är helt sjukt! Min kanin är inne på vintern , och på vintern har han en dubbelt så stor bur + en liten hopphage han kan skutta ut i om han vill. Och på sommaren har han en tvåvåningsbur + en hopphage där han kan äta gräs och sådant! På vintrnarna burkar jag ta in min kanin på mitt rum , ( han står i garaget ) och på somrarna hoppar jag hinder med honom och han har faktiskt klarar hela 60 cm! :D

om gloria har kvar kaninungarna i sommar kanske vi kan hoppa tillsamans? :D

2011-04-06 @ 10:01:42
URL: http://isabelhhakansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0