there's no god

Dag 09 – Min tro

Jag har ingen tro, jag tror bara på människan. Jag VÄRGAR tro på gud, jag hatar kyrkor, kristenhet och allt som har med gud att göra. Man blir låst som troende.
"nej så får jag inte göra för gud säger det"
"nej jag ska inte dricka alkohol för gud vill inte det"
"Jag ska inte ha sex fören jag fyller 18 för att...."
amen ni fattar? jag tål inte sådant alls. TILL EXEMPEL:
någon säger: Gud har gett oss ett fint barn.
NEJNEJNEJ! Det var ni två som hade samlag och en spermie åkte in i kvinnans ägg, en cell blir en bebis, TA-DA! Gud gjorde inte ett jävla piss.

Någon säger: Min son dog av HIV för gud ville ha honom så mycket, så nu är han där uppe med honom.
NEJ! Din son dog för att han fick ett virus i kroppen, en sjukdom, som försämrar kroppen sakta och tar livet av honom. GUD VILL INTE ALLS HA HONOM.

Prästen säger i kyrkan: Gör som gud vid jul, bli människa.
MEN NEEEEEJ! Vi är människor hela tiden! Det är inte gud som gör något alls, det är vi! We make the world go round, nobody else.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0